Η τεχνολογία εξόρυξης εκτοξεύεται

Οι «κύβοι ισχύος» υδρογόνου της GM θα χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία μεγάλων φορτηγών εξόρυξης

Η General Motors ανακοίνωσε μια νέα συνεργασία με την Ιαπωνική κατασκευάστρια κατασκευαστικών οχημάτων Komatsu για την κατασκευή φορτηγών εξόρυξης βαρέως τύπου που τροφοδοτούνται από την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εταιρεία θα συνεργαστεί με την ιαπωνική εταιρεία για να εγκαταστήσει τους «κύβους ισχύος» με το σήμα Hydrotec, ο καθένας από τους οποίους περιέχει 300 μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με απόδοση 80 kW νέας ισχύος, στα φορτηγά εξόρυξης.

Η ποσότητα ισχύος που απαιτείται για κάθε φορτηγό θα είναι τεράστια. Τα φορτηγά εξόρυξης 930E της Komatsu ζυγίζουν πάνω από 500 τόνους, είναι ικανά να παράγουν 3.500 ίππους και μπορούν να μεταφέρουν ονομαστικό ωφέλιμο φορτίο 320 τόνων.

Η ποσότητα ισχύος που απαιτείται για κάθε φορτηγό θα είναι τεράστια

Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιούν συμπιεσμένο υδρογόνο ως καύσιμο, απελευθερώνοντας υδρατμούς ως μοναδική εκπομπή. Αν και η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί εδώ και δεκαετίες, η GM έχει αρχίσει να κλιμακώνει την παραγωγική της δραστηριότητα με την ελπίδα να δημιουργήσει μια νέα επιχείρηση με επίκεντρο την κινητή παραγωγή ενέργειας και τα βαρέα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο.

Ο Charles Freese, εκτελεστικός διευθυντής του τμήματος Hydrotec της GM, είπε ότι πολλαπλά συστήματα καυσίμων θα συσκευάζονται σε συστοιχίες που θα είναι ικανές να παρέχουν «πάνω από 2 μεγαβάτ ισχύος» σε κάθε φορτηγό.

«Ενώ οι μπαταρίες λειτουργούν πολύ καλά για την ηλεκτροκίνηση επιβατικών οχημάτων ή στόλων που είναι τοπικά προσαρμοσμένοι, δεν είναι μια αποτελεσματική λύση για εφαρμογές με ακραία ρυμούλκηση ή τις πιο βαριές απαιτήσεις ωφέλιμου φορτίου», πρόσθεσε ο Freese σε μια ενημέρωση με δημοσιογράφους.

Η GM είπε ότι θέλει να χρησιμοποιήσει τους κύβους για μια ποικιλία συσκευών, συμπεριλαμβανομένων κινητών γεννητριών, προσωρινών φορτιστών EV και επαγγελματικών οχημάτων, όπως τερματικών τρακτέρ και αναμικτήρες τσιμέντου.

Η GM και η Komatsu σχεδιάζουν να δοκιμάσουν ένα πρωτότυπο φορτηγό στο δοκιμαστήριο του τελευταίου στην Αριζόνα κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα ή δύο χρόνια. Αν τους αρέσει το αποτέλεσμα, τότε θα δουλέψουν σε έναν ολόκληρο στόλο. Τα φορτηγά εξόρυξης τείνουν να λειτουργούν σε ένα σημείο κατά τη διάρκεια της ζωής τους, καθιστώντας τα καλούς υποψηφίους για ισχύ υδρογόνου, με την περιορισμένη ικανότητα τροφοδοσίας καυσίμου.

Ο Daniel Funcannon, Αντιπρόεδρος Μηχανικής Βόρειας Αμερικής στο Komatsu, είπε ότι η εταιρεία αναζητούσε ενεργά συνεργάτες για να βοηθήσει στην εγκατάσταση υποδομής τροφοδοσίας υδρογόνου σε απομακρυσμένες τοποθεσίες εξόρυξης, αποκαλώντας το “συν και ένα μείον” για το μέλλον των φορτηγών που κινούνται με υδρογόνο.

«Τα μεμονωμένα ορυχεία θα απαιτήσουν μια σχετικά μεγάλη ποσότητα υδρογόνου», πρόσθεσε ο Funcannon. “Έτσι προφανώς θα χρειαστεί να εργαστούν για την προμήθεια αυτή στην τοποθεσία του ορυχείου με τοπικούς ή περιφερειακούς προμηθευτές.”

[ΠΗΓΗ: https://www.techwar.gr/, του Δημήτρη Μαρίζα, 12/12/2023]