Ξεκινούν τα έργα για το Flyover στη Θεσσαλονίκη

Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος για την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (FlyOver), θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης καθώς θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες και ασφαλείς, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Αναλυτικά, το έργο αφορά στην κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο FlyOver), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Περιλαμβάνονται επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.Με την κατασκευή του θα δημιουργηθεί ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης.
Θα χρειαστούν 4 χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, ενώ συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο για το ανάδοχο σχήμα είναι 30 χρόνια.
Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα) καθώς και περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
Επίσης θα προσφέρει Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο “Μακεδονία” και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής, ενώ θα υπάρξει και δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας.
Εκτιμάται ότι, κατά την περίοδο κατασκευής διάρκειας 4 ετών θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, της Ελένης Μπότα, 17/5/2023]