Η Κομισιόν ετοιμάζει σχέδιο νόμου για να μην καταργηθούν οι θερμικοί κινητήρες

Νέα τροπή στην υπόθεση που απασχολεί την όλη την Ευρώπη αναφορικά με την απαγόρευση πώλησης συμβατικών (δηλαδή με θερμικό κινητήρα) αυτοκινήτων μετά το 2035. To Reuters αναφέρει σε δημοσίευμα του ότι η Κομισιόν ετοιμάζει σχέδιο νόμου ώστε να συνεχίσουν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035 αλλά με την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν μόνο συνθετικά καύσιμα.
Λύνεται η διαφορά με Γερμανία και Ιταλία;
Όπως έχουμε ξαναγράψει πολλές φορές το τελευταίο διάστημα, η Γερμανία, η Ιταλία και κάποιες χώρες της ανατολικής Ευρώπης άσκησαν πιέσεις να μην καταργηθούν οι θερμικοί κινητήρες μετά το 2035 και η πίεση ήταν τέτοια που ακυρώθηκε η ψηφοφορία η οποία θα έβαζε οριστικό τέλος στην πώληση νέων συμβατικών αυτοκινήτων μετά το 2035.
Με επικεφαλής την Γερμανία και συγκεκριμένα τον υπουργό Μεταφορών της χώρας, προτάθηκε η λύση των συνθετικών καυσίμων. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να έχουν την ίδια μοριακή δομή με τα συβατικά -όπως η βενζίνη- αλλά έχουν άλλο τρόπο παραγωγής και ουδέτερο αποτύπωμα CO2 όταν καίγονται, που είναι και το ζητούμενο για να ρίξει τις εκπομπές ρύπων η ΕΕ.
Το Reuters αναφέρει ότι έχει δει αυτό το προσχέδιο της Κομισιόν και σημειώνει ότι τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες όχι μόνο θα πρέπει να κινούνται μόνο με συνθετικά καύσιμα αλλά θα πρέπει να είναι και εφοδιασμένα με ένα σύστημα που δεν θα μπορείς να εκκινήσεις το αυτοκίνητο αν η τροφοδοσία αναγνωρίσει ορυκτό καύσιμο.
Μια ασφαλιστική δικλείδα που ίσως είναι πρόβλημα
Αν αυτό το προσχέδιο γίνει νόμος και φθάσει να ψηφιστεί θα μπορούσε να προσφέρει μια λύση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
Ας μην ξεχνάμε μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν πέρυσι για τον νόμο. Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας “έκανε την έκπληξη” καταθέτοντας αντιρρήσεις της τελευταίας στιγμής για τον νόμο, ένα βήμα πριν από την τελική ψηφοφορία που θα τον έθετε σε ισχύ.
Πριν από λίγες μέρες το υπ. Μεταφορών της Γερμανίας δήλωσε ότι βρίσκεται σε επαφή με την Κομισιόν για να προσπαθήσει να επιτύχει λύση στο ζήτημα -που παρακολουθείται στενά από την ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και κυρίως από το VW Group που κάνει επενδύσεις για τα συνθετικά καύσιμα.
“Μας ενδιαφέρει μια γρήγορη διευκρίνιση, αλλά πρέπει να είναι ανθεκτική και δεσμευτική. Αυτή τη στιγμή το εξετάζουμε προσεκτικά”, δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Πάντως σύμφωνα με πηγές του Automotive News Europe ο όρος της Κομισιόν ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να μπορούν να αναγνωρίζουν καύσιμα με ουδέτερο CO2 από τα ορυκτά καύσιμα είναι προβληματικός για τη Γερμανία, διότι θα ανάγκαζε σε μεγάλο βαθμό τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν νέους κινητήρες.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών δεν ήθελε να απορρίψει εντελώς την πρόταση της Κομισιόν, αλλά μάλλον να κάνει κάποιες βελτιώσεις σε αυτήν, δήλωσαν οι πηγές στο Reuters.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, από topgeargreece.gr, 24/3/2023]