Πρώτη ύλη για κυψέλες μπαταριών: Το BMW Group προμηθεύεται βιώσιμο κοβάλτιο αξίας περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ από το Μαρόκο

Το BMW Group προωθεί την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και προμηθεύεται απευθείας το κοβάλτιο που χρειάζεται ως βασική πρώτη ύλη για τις κυψέλες μπαταριών. Πρόσφατα, το BMW Group υπέγραψε σύμβαση ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ με τη Μαροκινή εταιρεία εξορύξεων Managem Group. Με αυτή τη συμφωνία, το BMW Group θα καλύψει περίπου το ένα πέμπτο των αναγκών του σε κοβάλτιο για την 5η γενιά των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, ενώ τα υπόλοιπα δύο πέμπτα θα προέρχονται από την Αυστραλία. Η συμβατική περίοδος ορίζεται στα πέντε χρόνια (2020 – 2025), ενώ έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας για απευθείας προμήθεια κοβαλτίου από το Μαρόκο τον Ιανουάριο του 2019.

Σε δηλώσεις του, ο Andreas Wendt χαρακτήρισε το κοβάλτιο σημαντική πρώτη ύλη για την ηλεκτροκίνηση. Αναφερόμενος στη σύμβαση με την Managem τόνισε τη διασφάλιση της προμήθειας πρώτης ύλης για τις ανάγκες των κυψελών μπαταριών, επαναλαμβάνοντας για μία ακόμα φορά ότι στόχος της εταιρείας είναι ένας στόλος με 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023. Λόγω αυτού, οι ανάγκες για πρώτες ύλες αναμένεται να αυξηθούν και ειδικότερα για το κοβάλτιο υπολογίζεται να τριπλασιαστούν μέχρι το 2025.

Ο ρόλος της βιωσιμότητας στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης.

Η βιωσιμότητα και η διασφάλιση πρώτων υλών είναι σημαντικοί παράγοντες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Για την BMW AG, η ηθικά υπεύθυνη εξόρυξη και επεξεργασία πρώτων υλών ξεκινά στην αρχή της αξιακής αλυσίδας, και για την πρώτη ύλη κυψελών μπαταριών αρχίζει από τα ορυχεία. Η συμμόρφωση με περιβαλλοντικά πρότυπα και ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα είναι πρωταρχικές προτεραιότητες. Η βιωσιμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας της εταιρικής στρατηγικής και διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Η εξόρυξη και επεξεργασία του κοβαλτίου και λοιπών πρώτων υλών πρέπει να πραγματοποιείται κάτω από ηθικά υπεύθυνες συνθήκες και το Managem Group πληροί κορυφαία κριτήρια βιωσιμότητας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του BMW Group.

Για την 5η γενιά κυψελών μπαταριών, το BMW Group αναμορφώνει τις εφοδιαστικές αλυσίδες του και θα προμηθεύεται απευθείας λίθιο, όπως και κοβάλτιο, από το 2020 και θα διαθέτει αυτές τις πρώτες ύλες στους δύο κατασκευαστές κυψελών μπαταριών, CATL και Samsung SDI, διασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια για την προέλευση πρώτων υλών. Επίσης καταργεί τη χρήση σπάνιων γαιών από το 2021 και δεν θα εξαρτάται πλέον από τη διαθεσιμότητά τους.

Εκτενής τεχνογνωσία σε όλη την αξιακή αλυσίδα κυψελών μπαταριών.

Το BMW Group έχει αποκτήσει εκτενή τεχνογνωσία σε όλη την αξιακή αλυσίδα για την τεχνολογία κυψελών μπαταριών. Το Battery Cell Competence Centre στο Μόναχο, από το 2019, προωθεί αυτή την τεχνολογία και τη λανσάρει στη διαδικασία παραγωγής. Η παραγωγή πρωτοτύπων διευκολύνει την ανάλυση και την κατανόηση των διαδικασιών. Άλλωστε η παραγωγή κυψελών σε μεγάλες ποσότητες μελλοντικά θα εξαρτηθεί από την ανάπτυξη της αγοράς προμηθευτών.

Μιλώντας με αριθμούς, το BMW Group, για την 5η γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης θα προμηθεύεται κυψέλες μπαταριών από την CATL (όγκος παραγγελίας: 7,3 δις ευρώ, συμβατική περίοδος: 2020 – 2031) και τη Samsung SDI (όγκος παραγγελίας: 2,9 δις ευρώ, συμβατική περίοδος: 2021 – 2031). Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθούν μακροπρόθεσμα οι ανάγκες για κυψέλες μπαταριών, ενώ η επιλογή του προμηθευτή θα γίνεται βάσει τεχνολογικών και ανταγωνιστικών οικονομικών κριτηρίων. Απόρροια αυτού θα είναι η πρόσβαση στη βέλτιστη τεχνολογία κυψελών.

Καθώς η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, η στοχευμένη μείωση των εκπομπών CO2 αποκτά προστιθέμενη αξία. Ως πρωτοπόρος της βιωσιμότητας, το BMW Group έχει συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές κυψελών μπαταριών ότι θα χρησιμοποιούν μόνο πράσινη ενέργεια για την παραγωγή κυψελών 5ης γενιάς για την εταιρεία. Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση περίπου δέκα εκατομμυρίων τόνων CO2 την επόμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 40% των ρύπων ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος προέρχεται αποκλειστικά από την παραγωγή κυψελών μπαταριών και σε αυτό εστιάζει τις προσπάθειές του το BMW Group.

Το BMW Group κατασκευάζει μπαταρίες στα εργοστάσιά του στο Dingolfing (Γερμανία), στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στο BBA στο Shenyang (Κίνα) καθώς και στη Ταϊλάνδη όπου συνεργάζεται με το Dräxlmaier Group.

Για πρόσβαση στην τεχνολογία κυψελών, το BMW Group έχει συνάψει τεχνολογική κοινοπραξία με το Σουηδό κατασκευαστή μπαταριών Northvolt και με τη Βελγική Umicore. Η συνεργασία περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης βιώσιμης αξιακής αλυσίδας για κυψέλες μπαταριών στην Ευρώπη, από τη φάση εξέλιξης μέχρι την παραγωγή και την ανακύκλωση. Λόγω αυξημένης ζήτησης, η ανακύκλωση των εξαρτημάτων των μπαταριών και η εκτενής επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών είναι ο καλύτερος τρόπος αξιοποίησης του κύκλου ζωής των υλικών.

Το BMW Group πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης – 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023.

Η εταιρεία προγραμματίζει να έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα της μέχρι το 2023, από τα οποία πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ευέλικτες αρχιτεκτονικές για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, plug-in υβριδικά και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης επιτρέπουν την ταχεία προσαρμογή στις εξελίξεις. Το BMW Group θα διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων του το διάστημα μεταξύ 2019 και 2021 ενώ φιλοδοξεί σε κατακόρυφη άνοδο της καμπύλης μέχρι το 2025, με σταδιακά συνεχή αύξηση του ποσοστού τους επί του συνόλου των πωλήσεων.

Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη κορυφαίος πάροχος ηλεκτροκίνητων οχημάτων και μέχρι το τέλος του 2021, θα προσφέρει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής. Πέραν του BMW i3, που απαριθμεί πάνω από 160.000 αυτοκίνητα μέχρι σήμερα, ξεκίνησε και η κατασκευή του πλήρως ηλεκτρικού MINI στο εργοστάσιο της Οξφόρδης το 2019. Θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στη χρονιά η πλήρως ηλεκτρική BMW iX3, που θα κατασκευάζεται στη Shenyang, στην Κίνα, και το 2021, η BMW iNEXT, που θα παράγεται στο Dingolfing και το BMW i4 στο Μόναχο.

[ΠΗΓΗ: https://www.voreini.gr/, 16/7/2020]